Podjąłeś decyzję, postanowiłeś, że franczyza odzież jest biznesem idealnym dla Ciebie. Ale dopadają Cię jeszcze ostatnie wątpliwości. W sumie, czemu by nie założyć całkowicie swojego, własnego i niezależnego biznesu, na przykład w formie startupu? Dlaczego franczyza będzie lepszym wyborem?
Franczyzy okazują się zdecydowanie bardziej skuteczne. Otwierając biznes franczyzowy masz bowiem pełen system wsparcia już od samego początku. Zakładając własny biznes jesteś zdany tylko na siebie – a może być naprawdę trudno. Dlatego ryzyko związane z rozpoczęciem własnej niezależnej działalności jest znacznie większe niż w przypadku franczyzy.
A to nie wszystko. Znacznie większy byłby też czynnik ryzyka, jeśli nie masz sprawdzonego znaku towarowego, towaru lub usług, marki i biznesplanu. We franczyzie wszystko to dostajesz na tacy – gotowe. I wiesz, co jeszcze dostajesz na start? Lojalnych klientów przekonanych o wysokiej jakości Twoich produktów lub usług. A o to wcale nie łatwo!
Zawsze lepszą i bezpieczniejszą opcją będzie zatem otwarcie franczyzy. Możesz w niej swobodnie podążać za radami i wskazówkami partnera biznesowego, który spotykał się z tymi samymi problemami i wyzwaniami i wyszedł z nich obronną ręką. Wie, co robić! A Ty możesz robić to samo i osiągnąć ten sam sukces. Kuszące, prawda?
We franczyzie konsumenci są już świadomi marki i jej pozycji na rynku, a także jakości. Dzięki temu spędzasz zdecydowanie mniej czasu i inwestujesz wówczas w uruchomienie swojej działalności. Nawet jeśli Twój biznes jest zupełnie nowy w danym obszarze, reputacja marki franczyzowej może stworzyć początkową promocję typu “z ust do ust”, która jest matką sukcesu wielu biznesów.
Franczyza ma jeszcze jedną bardzo istotną przewagę nad niezależnym biznesem. Może bowiem korzystać zarówno z krajowych, jak i regionalnych budżetów franczyzodawcy na marketing – a mogą one sięgać nawet grubych milionów. Wraz z renomowaną nazwą, otrzymasz również lojalną bazę konsumentów. Istnieje natychmiastowy poziom zaufania, który pochodzi z rozpoznawania nazwy franczyzy.
Franczyza daje Ci wkład i pomoc od biznesowego partnera – zarówno względem rzemiosła, jak i realizacji skutecznych kampanii reklamowych. Często wraz z umową franczyzową w parze idzie plan marketingowy, który obejmuje między innymi: analizę danego rynku, strategię rozwoju biznesu, prognozę sprzedaży i budżet, który pomoże Ci wprowadzić markę na rynek.
Najnowsze komentarze